Södermalmsnytt uppmanar minderåriga att dricka.

24 januari 2011 at 11:27 (Uncategorized)

Södermalmsnytt är enligt deras facebooksida ”..Söders egen lokaltidning. Varje lördag delas den ut till alla hushåll på Södermalm, i Gamla stan och Hammarby Sjöstad. Den sammanlagda upplagan ligger på 69 700 exemplar.”

 

Tidningen dimper alltså ner hos mig varje lördag. Den senaste sådan har en helsida med vad de kallar för ”Tipsen för bästa hemmafesten”.

I denna artikel av Hanna Thåström står det ordagrant:

 

Om du är 17 år räcker det med att ta med ett sexpack folköl till husbehov

 

Vad jag visste får inte 17-åringar köpa folköl.

Vad jag visste är det olagligt att köpa folköl till 17-åringar, det kallas för langning.

Jag har för mig att detta kallas för uppvigling, att uppmana till brott.

Ska verkligen en tidning som går ut till nästan alla hushåll på Södermalm uppmana till brott?

 

Jag hoppas att detta bara är ett tryckfel. Jag vill ha en förklaring!

 

 

Är du som jag besviken på Södermalmsnytt? Då kan du maila hanna.thastrom@direktpress.se eller sn@direktpress.se och klaga. Eller varför inte besöka deras facebooksida.

1 kommentar

  1. Joakim Engström said,

    Mailat dem, och såg att dem också kommenterat detta på facebook!
    Bra att du bloggade om det 🙂

Lämna en kommentar